Ettårig hypnoseutdanning NFEKH 2023-2024

Utdanningen har 4 samlinger à 2 dager 08:30 - 16:30, gjennomført over ett år.

1. samling: 29.-30. september 2023

2. samling: 24-25. november 2023

3. samling: 26.-27. januar 2024

4. samling: 15.-16 mars 2024

Den ettårige hypnoseutdanningen vil gi deg en grundig innføring i hypnose og i klinisk bruk av hypnose. Du vil få et bredt innblikk i de mange ulike måtene hypnose kan anvendes på i ulike typer settinger. Utdanningen består av undervisning fra dyktige klinikere med ulike typer bakgrunner og teoretiske perspektiv, og disse har bakgrunn fra medisin, psykologi og odontologi.

Deltagere vil ha ulik grad av tidligere erfaring med hypnose, noen er helt nye, andre har drevet med det i mange år, og nettopp denne kombinasjonen av erfaringsbakgrunn blant deltagerne, skaper en dynamisk og god læringsarena.

Utdanningen omfatter teori om hypnose innenfor moderne medisin og psykologi, basiskunnskap om hypnose, prinsipper, mål, definisjon, hypnoseteknikk, terapeutisk intervensjon, hypnotisk språk, forestillinger, suggesjoner, bevissthet/ubevissthet, hypnosedemonstrasjon, veiledning til hypnose. Deltaker gjennomfører hypnose selv, bruker skript til hypnose, lager sin egen oppskrift for hypnose. Utdanning omfatter videre gunstig forandring med hjelp av hypnose, selvhypnose, hjemmeoppgaver, nevrobiologisk grunnlag for hypnose, fysiologiske og psykologiske aspekter, hypnose og avspenning, den "hypnotiske paraplyen", indikasjoner, kontraindikasjoner for hypnose, hypnose og kognitiv terapi, direkte og indirekte hypnose, våkentranse, hypnosetest, forankring, VAKOG, hanskeanestesi, filmteknikk, symbolteknikk, metaforer, psykosomatisk meditasjon, klinisk hypnose, ego-state-terapi, hypnose som evidensbasert metode, hypnotisk kommunikasjon, hypnose og angst, smertebehandling med hypnose, hypnose og barn, pusteteknikker og hypnose, hypnotiske metoder i tannlegepraksis, dissosiert aldersregresjon, ideomotorikk, time-line, kroppsvandring, impact-teknikker, avsluttende eksamen.

Undervisere på utdanningen:

Dr. Stephan Rossner, Dr. Gunnar Rosen, Hans Dahlseng, Maren Østvold Lindheim, Hans-Christian Ramskov, Dr. Markku Karma, Arne Jacobsen, Martin Malmstrøm, Christian Frøysaa, Line Sophie Eide, Nadia Siddique.

Kursansvarlig: Hans. Dahlseng

Undervisning godkjennes som 64 timers vedlikeholdsaktivitet av Norsk psykologforening.

Undervisning godkjennes med 64 timer for spesialistenes etterutdanning for Anestesiologi, Pediatri, Psykiatri og Nevrologi av Legeforeningen.

Påmelding: Send en epost til mail@hypnoseforeningen.no med navn, postadresse, yrke, arbeidsplass, mobilnummer så kommer informasjonsskriv og faktura nærmere kursstart.

Pris: Kr 25 000,-

Studenter: 15 000

Begrenset antall deltakere: 22 - kurset er nå fullt!

Kurset holdes på Diakonhjemmet i Oslo

Avmeldingsregler