Utdanning NFKEH

NFKEH tilbyr kurs og utdanning i klinisk hypnose med høy faglig og etisk standard. Foreningen har lenge gjennomført årlige grunnkurs over 2 dager. NFKEH har siden 2017 også arrangert årsutdanning. I tillegg har det vært enkelte samlinger over en eller flere dager med aktuelle temaer og med norske og internasjonale forelesere. Det tilstrebes både teori og praktiske øvelser i kursene. Mange lar seg begeistre på våre kurs, og foreningen vil nå også vektlegge oppfølging (aktivitet i foreningen, kollegastøtte mm).

Utdanningen godkjennes som vedlikeholdskurs av Norsk psykologforening og vedlikeholdskurs for etterutdanning i Anestesiologi, Pediatri, Psykiatri og Nevrologi av Legeforeningen. Kursene er åpne for alle med interesse for hypnose og som under sin utdanning og virke er underlagt helsepersonelloven.

Grunnkurs i bruk av klinisk hypnose - helgekurs 6/7.09.2024 - Påmelding åpen!

Kurset går over to dager og hver deltaker har mulighet til å gjennomføre hypnose flere ganger under kurset.

Ettårig hypnoseutdanning NFKEH 2024/2025 - Påmelding åpen: få plasser igen!

Kurset har 4 samlinger à 2 dager, gjennomført over ett år.

Utdanningen gir deltagerne en grundig innføring i hva hypnose er og hvordan det kan brukes. Kursholderne har ulike fagbakgrunner og viser noe av bredden i hvordan hypnose kan anvendes innenfor ulike felt. I tillegg til teoretisk innføring vil det bli holdt fellesdemonstrasjoner. Det legges også vekt på praktiske øvelser, og deltagerne får mulighet til selv å gjennomføre hypnose og bli hypnotisert.

Helgekurs 1./2.06.2024 - Påmelding åpen!
Dag 1: Hypnotisk kommunikasjon; hvordan skape en trygg relasjon, bidra til positive forventninger og tro på egne ressurser og muligheter.
Dag 2: Prosedyrerelatert angst/smerte; Hypnose og betydningen av det terapeutiske språket
Kurset går over to dager og inkluderer teori, kliniske problemstillinger, demonstrasjoner, og øvelser i grupper.

Grunnkurs i bruk av klinisk hypnose - helgekurs 20/21.10.2023 - Gjennomført

Ettårig hypnoseutdanning NFKEH 2023/24 - Gjennomført

Kurset har 4 samlinger à 2 dager, gjennomført over ett år.

Ettårig hypnoseutdanning NFKEH 2022/23 - Gjennomført.

Grunnkurs i bruk av klinisk hypnose - helgekurs høsten 2022 - Gjennomført.