Utdanning NFKEH

NFKEH er tilknyttet både International Society of Hypnosis (ISH), og European Society of Hypnosis (ESH), og dermed også de ulike nasjonale foreningene i ISH og ESH. Sammen danner vi et globalt nettverk av foreninger og organisasjoner som jobber med å spre kunnskap og kompetanse rundt klinisk hypnose. For at våre medlemmer skal få mest mulig ut av medlemsskapet, og for å tilrettelegge for internasjonal kompetanseutveksling og networking, legger vi her ut kurs, utdanninger, og kongresser fra våre søsterforeninger som kan være relevante for våre medlemmer. Mange av disse vil foregå digitalt, og noen vil være fysisk, som f.eks. kongresser eller kurs i naboland.

Klinisk hypnose og kommunikasjon - RBUP

Våre kollegaer på Avdeling for barn og unges psykiske helse på sykehus, OUS Rikshospitalet holder i samarbeid med Regionsenteret for barn og unges psykiske helse årlige utdanninger i klinisk hypnose og kommunikasjon. Denne utdanningen har spesielt fokus på arbeid med barn og unge og deres familier, hvordan man kan bruke klinisk hypnose i behandling av barn og unge i somatisk og/eller psykisk helsevern, og hvordan bruke hypnotisk kommunikasjon i terapeutisk arbeid og i pasientkonsultasjonen.

Utdanningen er primært for leger og psykologer, men åpner for andre yrkesgrupper dersom det er nok plass.

Workshop/kurs med Linda Thompson
31.8.-1.9 2024

Tidligere president for den amerikanske hypnoseforeningen Linda Thompson kommer til Danmark for å holde kurs i hennes metoder for hypnotisk behandling av blant annet barn, smerte, og somatiseringssymptomer. Kurset avholdes over en helg, fysisk i Glostrup utenfor København.

Hypnose og kognitiv familietereapi - Markku Karma, PhD

Psykolog og hypnoseterapeut Markku Karma holder gratis webinar fredag 8.12. kl 18:00-20:00.

Seminaret består av 30 minutter forelesning, så demonstrasjon og øving.

Webinaret holdes over zoom. Rommet åpnes 17:45. Ingen registrering nødvendig. Link for å delta: https://us02web.zoom.us/j/84238457092?pwd=NFowNnJzNlBCdkw2ZG9ZRmtycDgzQT09

Meeting ID: 842 3845 7092
Passcode: 719343

Hypnotic strategies to help patients achieve their goals - Arnoldo Téllez, PhD. 20./12./23

ISH arrangerer digitalt webinar om hvordan bruke hypnose for å hjelpe pasienter/klienter med å nå sine mål. Webinaret er 3 timer langt, og varer fra kl 17 til 20, onsdag 20. desember. Våre medlemmer får rabatt på kurset.

Pris: 20$ for medlemmer, ikke-medlemmer: 50$.

Workshop og presentasjoner i Sverige våren 2024

Vår svenske søsterforening holder utdanning og workshop innen polyvagal teori og selvregulering med hypnose mars 2024. Alle våre medlemmer kan melde seg på dette. Aktuelle datoer er tirsdagene 5., 12., 19., og 26. mars. Kurset er digitalt.
I tillegg avholdes en fysisk workshop i Stockholm 12. og 13. april.

European Society of Hypnosis (ESH)

Kongress i

Tyrkia er overstått

Flere NFKEH medlemmer og styremedlemmer deltok på konferansen.

Kongress Flygeblad