• Helgekurs: Grunnkurs i bruk av klinisk hypnose

20/21.10.2023

Kl 08.30 til 16.30 begge dager

Kursprogrammet

Kurset er et samarbeid mellom Den Norske Legeforening, Den Norske Tannlegeforening og Norsk Psykologforening.

Grunnkurset går over to dager. Kurset gir en grunnleggende innføring i hypnose, både det vitenskapelige grunnlaget, den historiske utviklingen, hypnose som behandling av ulike typer lidelser, og man lærer hvordan hypnose kan utføres og anvendes. Berørte temaer er stressbehandling, smertebehandling, avspenning, indikasjoner/kontraindikasjoner hypnose, bruk av skripts, induksjon, fordypning, avslutning av hypnose, terapeutisk intervensjon, suggesjoner, forestillinger, klassisk hypnose/hypnotiske metoder, hypnose i medisinsk behandling, etiske aspekter, internasjonal bruk av hypnose, evidensbaserte studier.

Hver deltaker har mulighet til å gjennomføre hypnose flere ganger under kurset.

Forelesere: Dr. Gunnar Rosen, Spes. Klin. Psyk., Hans Dahlseng, psykol.spes., Martin Malmstrøm, psykol.spes., Maren. Østvold Lindheim, psyko.spes.

Allmennmedisin: godkjennes med 16 valgfrie kurspoeng til videre- og etterutdanningen (forlengelse av retten til tilleggstakst).

Fysikalsk medisin og rehabilitering: 16 timer som valgfritt kurs for leger i spesialisering og spesialistenes etterutdanning.

Psykiatri: godkjennes med 16 timer for spesialistenes etterutdanning.

Påmelding: Send en epost til mail@hypnoseforeningen.no med navn, postadresse, yrke, arbeidsplass, mobilnummer og du vil motta et informasjonsskriv og faktura fra oss.

Pris: Kr 5400,-

Begrenset antall deltakere: 20